Tak jsem právě tuto krásku prodal jednomu sympaťákovi, ktere si mne skrz tenhle blog našel. Přibalil jsem rovný řídítka CODA s představcem Syncros alias Zoom, domluvil se na případném upgrade na torpédo, objeli jsme blok v Holešovicích, a s pocitem že jde Favouš do dobrejch rukou jsme si popřáli hezkej novej rok. Tak ať slouží, Petře!
Takže tady dál už je historický popis vzniku tohohle kola:
Na Aukru se mi naskytla možná neopakovatelná událost; pořídit si dráhový rám. Zdvihl se mi tep, když jsem ho uviděl v nabídce. A pak se stejným vzrušením čekal do konce aukce, zda mi ho někdo nevyfoukne. Nestalo se.
Rám je tedy Favorit special 60cm z roku 1978 z chomutovskejch trubek, tj sedlovku 26,2mm. Tu už mám od Cyklošvece novou (teda novou... SR Sakae zaniklo v roce 1991 když ho pohltil Suntour, resp. vznikl na základě fůze s Sakae Ryngio proto SR Suntour, plus spolupráce s DiaCompe na brzdách a s Sugino na klikách). Budu to stavět klasicky na beranech, protože mám vhodné - představec dám fakt starého Favorita ale nikdy nepoužitého. Nikdy by mne nenapadlo, že se mi bude ten starý favorit představec líbit, vždy to byla první věc co jsme jako teenageři na favouších měnili. Z teenagerů jsou ale fotříci, tzn. že je krátkej je tyto účely lepší, a epochálně i konzistentnější (fuj to je obrat)... Jo ty oblouky; jsou eska z danova singlespeeda Nr.003, s šílenym tvarem, odpovídajícím tvaru dráhovejch oblouků... Taky by mne nenapadlo, že se budou hodit.
Kliky se mi nakonec naskytly (naprosto nečekaně od kamarádky) Walter, za dráhovky chtěj všichni od 100EUR nahoru, na to peču, nestavím přece rekonstrukci. Rám stejně nemá origoš vidli, je to nějaká Columbuska na tupo. Ale zase je vrtaná na brzdu, což kvituju. Tu mám vyšmelenou Sachs New Success, po úpravě šroubu bude použitelná. Brzdová páka bude Shimano Deore, zbyla mi po opravě kola našeho ITspecialisty, je to trošku brutál, ale možná ji odleštím na stříbrno.
Vpředu tedy bude ráfková brzda, což znamená, že vzadu bude furtošlap. Chci to zkusit, mám z toho respekt, ale budiž. Náboj zadní mám Renak (DDR), který šel celkem snadno překombinovat na 120mm osu a 40mm řetězovou linku. Dvě podložky pryč, dvě přehodit zleva doprava a na světě je pseudodráhový náboj. Dopředu přišel nakonec náboj Shimano XTR, bylo mi líto ho nepoužít - není tak stylový, ale co, pro mne styl má. V roce 1992 neexistoval na světě lepší náboj na horáka. Ráfky disponuji také z aukra V od Remerxe. Převodník se naskytl také na Aukru za 50Kč - Eska 46 zubů.
Sedlo Selle San Marco LASER, kamarád Hujerwagen ze Štoků je knihař a sedla potahuje... tak mi ho rozerval aby se na něj podíval - rychle jsem to vyfotil...Bílá kůže (no... bílá...) je ze západoněmeckého gauče, ha ha ha.
A pláště? pod stolem se mi válí Continental 2000 a Hutchinson HP20, úzké lehoučké a totálně sjeté. Ideální na fixku si myslím.
Do měsíce vše postavím, a doufám, že se na tom naučím jezdit, bo bych si chtěl zahrát s pošuky POLO na letné - rodí se konečně (!) FIXED komunita v Praze a hlavně - mám pocit dluhu k furtošlapu. Pro POLO budu mít asi na přehození jiná řídítka.
Ještě k designu rámu: Samolepky nechával vyrábět prodejce - dobrý pokus, při bližším ohledání ale snadno rozeznatelné, že se jedná o repliku. Grafik originál asi nikdy neviděl, ale prodejce psal že mu to asi 8x vrátil, než to bylo alespoň trochu odpovídající - a tu snahu a čas si cením. Sklamal mne teda lak, na první pohled překrásná klasická modrá metalýza, ale je měkká... no co aspoň ušetřím za protahování závitů u Štěrby, vše jde kudlou.
Takže? Comming soon...
Aktualizace před vánoci - tak to jezdí!!! Zkouším jezdit šmírem na čerstvém sněhu u nás v práci na dvoře. Docela to jde. Dokonce i zpomalovat šlapáním. Nakonec jsem si troufl dojet i do lékárny... Jezdím ale zatím pomalu, nevím jak to bude s reflexama v případě že půjde do tuhýho... každopádně brzdu přední jsem zatím nezprovoznil a zatím spěchat nebudu. Pozpátku mi jezdit zatím moc nejde.
Před vánoci jsem ještě vyrazil na Ministerstvo zemědělství, pěkně po sněhu a bez brzd, docela to šlo, jen člověk musí furt myslet na to, že se nesmí přestat šlapat :o) na ministerstvu jsem se ale s kolem kousnul v karuselovejch dveřích, nemoh jsem tam ani zpátky, sedlo se kouslo venku... vostuda jak vrata...
Celkově je pocit na furtošlapu... takový upřímný - nohy dostávaj od šlapek to co se do nich dalo.
A převod? Zvolil jsem lehký - 46/22. V Zásobě mám ještě 21 a 20. Tyto pastorky dodal můj oblíbený Velosteel - jsou to pastorky na torpedo, zaplať Bůh mají stejný závit!!!
Takže jsem tu fixku nakonec postavil, uvidí se co s ní bude, jestli dá tu radost a zábavu co od ní čekám, ale nebojím se že by se nenašel nějaký jiný kokot, co by se rád povozil...
Měli jsme tu (historicky první) dotaz na to jak dopadlo potažení sedla. Čekal jsem kůži bílou, je teda slonová kost, ale technické provedení je bezvadné. Nic nikde neodstává, vše drží, bude to hlavně o použité kůži - Hujerwágenní realizace je výborná.
Koukám teď na web - a u Petra jsem našel poslední verzi Favorita - byl upraven za pomoci řídítek SR Sakae na jakože časovkovou verzi - kde lze ocenit opačně nalisovaný plech, představec SR-Sakae, nové gumy, sedlo WTB a jiná přední brzda... Pjieknej stroj...
1 komentář:
cau sem zvedavej na potazeni sedla pokud to bude OK mam tu asi 5 kousku :) JK
Okomentovat